Verzenden & retourneren

Verzenden

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Al onze pakketten worden verstuurd via Post NL.
Bestellingen (mits deze op voorraad zijn) voor 16.00 uur worden dezelfde werkdag door ons verzonden. Normaal gesproken ontvangt u dan de volgende dag uw bestelling.
 

Niet thuis? Wat gebeurt er dan met mijn bestelling?

Bent u niet thuis, dan laat de pakketchauffeur een bericht bij u achter. Hierop staat uw ‘Niet-thuis-code’. Ga naar www.postnl.nl/ontvangen en vul deze code en uw eigen postcode in. Druk vervolgens op ‘zoek zending’. Als uw zending is gevonden kunt u de dag en tijd en/ of bezorglocatie veranderen. U kunt op de dag van de eerste bezorgpoging tot 22:00 uur wijzigen. Lees hier meer over het opnieuw aanbieden van uw bestelling.

Mocht een product om welke reden dan ook niet op voorraad zijn, dan ontvangt u daar binnen 48 uur bericht van.
 

Kan ik mijn bestelling volgen?

U kunt het bezorgtraject volgen dankzij de unieke barcode die ieder pakket meekrijgt.
Zodra uw pakket verzonden is ontvangt u automatisch een email met daarin een track & trace code.  Ga naar www.postnl.nl/ontvangen en vul uw track & trace nummer in om uw bestelling te volgen. Let op, het kan even duren voordat het pakket te volgen is.
 

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Voor bestellingen in Nederland berekenen wij geen verzendkosten! Voor bestellingen in België en Duitsland berekenen wij € 10,- verzendkosten.

Ruilen en retour

Bij john Stevens heeft u 14 dagen de tijd om artikelen te ruilen of te retourneren. Zo blijft u niet zitten met een artikel waar u ontevreden over bent. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.

Welke artikelen kunnen NIET geruild of geretourneerd worden?

De volgende artikelen kunnen niet geruild of geretourneerd worden:
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden zoals ondergoed.
  • Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.

Let op! De door u bestelde artikelen mogen gepast worden, maar niet buitenshuis gedragen worden. Daarnaast dienen alle originele labels etc. aanwezig te zijn.

Stappenplan ruilen

Mocht het door u ontvangen artikel onverhoopt niet geheel aan uw wens voldoen en wilt u het ruilen? Volg dan het onderstaande stappenplan zodat wij uw ruiling zo snel en makkelijk mogelijk af kunnen handelen.

Ruilen in de Winkel:
Het snelst en makkelijkst ruilt u in de winkel. Neem het te ruilen artikel mee en de bestelbon. U kunt dan gelijk een andere maat of een ander artikel uitzoeken.

Ruilen via PostNL:
Bent u niet in de gelegenheid om naar de winkel te komen, dan kunt u kosteloos uw bestelling omruilen. Stuur een e-mail naar info@johnstevens.nl en vermeld daarin dat u graag een artikel wilt ruilen. Vermeld hierbij de volgende gegevens:

  • Naam
  • Adres
  • Woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Ordernummer
  • Het te retourneren artikel en maat
  • Het gewenste artikel en maat

Indien het gewenste artikel een andere prijs heeft dan het te retourneren artikel dan zullen wij u per mail instructies geven hoe we dit kunnen verrekenen. U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw verzoek, tevens zullen hier de instructies instaan voor het omruilen van het artikel. Zodra wij uw retourzending ontvangen hebben, sturen wij u een ontvangstbevestiging per mail. Wij ruilen het artikel voor u om en sturen deze direct weer op. Mocht het gewenste artikel niet op voorraad zijn dan ontvangt u daar altijd bericht over. U heeft dan de mogelijkheid om een ander artikel uit te zoeken of uw aankoopbedrag terug te laten storten.

Stappenplan retourneren

Ook voor het retourneren kunt u kiezen uit twee mogelijkheden:

Terugbrengen in de winkel
Neem het artikel dat u wilt retourneren en uw bestelbon mee naar de winkel. U ontvangt gelijk uw geld retour. Mocht er niet voldoende geld in kas zijn, dan maken wij het geld binnen 7 dagen aan u over.

Gratis terugsturen via PostNL 
Wij sturen een retourformulier met uw bestelling mee, mocht er een artikel niet naar wens zijn dan kunt u het retourformulier invullen. LET EROP DAT U UW BANKGEGEVENS INVULT OP HET RETOURFORMULIER. ALLEEN DAN KUNNEN WIJ UW GELD TERUGSTORTEN OP UW REKENING. Na ontvangst van uw retourzending sturen wij u een ontvangstbevestiging via e-mail. Wij storten het aankoopbedrag binnen 10 dagen terug. 

Stuur vervolgens een e-mail naar info@johnstevens.nl en vermeld daarin dat u graag een artikel wilt terugsturen. Vermeld hierbij de volgende gegevens:

  • Naam
  • Adres
  • Woonplaats
  • Telefoonnummer
  • Ordernummer
  • Het te retourneren artikel en maat
U ontvangt dan van ons een mail met in de bijlage een retour etiket. Print deze uit en plak hem over uw eigen adreslabel heen. Zorg dat de verpakking goed dicht is! Daarna kunt u hem afgeven bij het postkantoor of een PostNL servicepunt. Bewaar uw verzendbewijs goed dat u van PostNL heeft gekregen! Mocht een zending niet bij ons aankomen, dan vragen wij naar dit verzendbewijs. Kijk op PostNL voor het dichtsbij zijnder kantoor.